logo

Søk

Du er her:

Fagdag for lærere i Grenland

Hvilke faktorer hemmer og fremmer læring? Hva er inkludering? Hva vil det si å være inkludert? Terje Ogden holdt en spennende fagdag med temaet "En inkluderende skole - for hvem?" på Kulturhuset i Porsgrunn. Deltakerne var 50 engasjerte lærere fra Bamble, Skien og Porsgrunn som deltar i studien Barns sosiale utvikling.

Terje Ogden begynte fagdagen med å fortelle om hva vi ser etter i forskningsprosjektet Barns sosiale utvikling. Deretter presenterte professoren noen ferske forskningsresultater. De engasjerte deltakerne stakk også hodene sammen og diskuterte ivrig flere ulike diskusjonsspørsmål i løpet av fagdagen. Er det forskjell mellom barn som går og ikke går i barnehage når det gjelder bakgrunn og atferd? Hva kjennetegner barn som ikke går i barnehage ved 2 års alder? Blir barn mer bråkete av å være mange timer i barnehagen? I etterkant av diskusjonene fikk lærerne vite hva vi har funnet ut om dette i vår forskning.

Vi takker alle lærere for innsatsen så langt, og kommer tilbake til høsten igjen med neste omgang spørreskjemaer der vi trenger deres strålende innsats igjen!

Venn tipset!

Din venn har blitt sendt en e-post om denne artikkelen.

 
 

NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge AS

Essendrops gate 3
Postboks 7053 Majorstuen

0306 Oslo, Tlf: 23 20 58 00
post@nubu.no

Aktuelt
Om oss
Kurs og konferanser

Våre nettsteder

www.nubu.no
www.pmto.no
www.swis.no
 

Nettredaktør: Inger-Hege Utgarden. Ansvarlig redaktør: Terje Christiansen. ©2019 | Personvern